Izbira letnih pnevmatik
| Članek je bil prebran 249 krat.
Slabo!Zadostno!Dobro!Prav dobro!Odlično!

Ko izbiramo letne pnevmatike, moramo paziti na več značilnosti oz. tehničnih specifikacij pnevmatik. To pomeni, da gume ne izbiramo izključno na podlagi cene, ampak imamo najprej pred očmi varnost. Pnevmatike, tako zimske kakor letne, imajo namreč zelo velik vpliv na varnost v prometu, saj je od njih odvisen oprijem vozila na cestišču in nadzor nad vožnjo. Žal strokovnjaki še vedno opozarjajo, da se ljudje navadno premalo posvečamo vprašanju, katere gume oz. pnevmatike so najbolj kvalitetne in varne za moje vozilo. Povečini odloča cena, pri tem pa marsikateri voznik pozabi, da so gume pravzaprav edina točka, na kateri se vozilo dotika cestišča, zato so pogoj za udobno in varno vožnjo. To pomeni, da so pnevmatike tudi eden izmed najbolj neposredno obremenjenih delov vozila, ki opravljajo zelo težavno nalogo. Pnevmatika mora namreč pri vožnji prenašati zunanje sile, ki nastanejo kot posledica teže vozila in hitrosti, kljubovati raznolikim vremenskim razmeram, zdržati pospeševanje in zaviranje, razne nepravilnosti na cestišču, itd. Da bi pnevmatike svojo nalogo zadovoljivo opravile, morajo biti kar se da obstojne. To pa pomeni, da so sestavljene iz več plasti, med drugim iz gume, zaščitne plasti, žičnatih pasov, gume s tekalno površino. Pri tem se na tržišču pojavlja več raznoliki tipov pnevmatik, ki so prilagojene različnim tipom in namenom, za katere se jih bo uporabljalo. Povsem normalno je, da se gume gospodarskega vozila povsem razlikujejo od gum, ki se jih namešča na osebna vozila.

gumeVeč o: gospodarska vozila Citroen.

Kaj je značilno za letne pnevmatike?

Poznamo več tipov pnevmatik, pri čemer se za osebna vozila uporablja tri različice: letne, zimske in letno-zimske pnevmatike. Ni vseeno, v katere gume obujemo svoje vozilo v posameznih letnih časih. Med 15. marcem in 15. novembrom je v Republiki Sloveniji tako zakonsko predpisano, da morajo vozniki na svoja vozila namestiti letne gume, med 15. novembrom in 15. marcem (torej v času zimskih mesecev) pa zimske. Če se zimske razmere pojavijo že pred 15. novembrom, potem je potrebno z menjavo gum nekoliko pohiteti. Zimske in letne pnevmatike se torej razlikujejo po obliki profila, pa tudi po sami sestavi pnevmatike. Zimske pnevmatike tako vsebujejo več kavčuka, tiste v višjem cenovnem razredu pa tudi nekaj dodatka silice, ki naredi gumo mehkejše strukture, tudi kadar so zunanje temperature pod 10 stopinj Celzija. Zimske gume imajo tudi globlji profil, kar je povezano s tem, da je v zimskih razmerah na cestišču več snega, vode, itd., zato morajo biti gume pripravljene na lažje in obilnejše odvajanje vode oziroma plundre. Globlji profil jim to omogoča. Tak profil s številnimi lamelami poskrbi tudi za to, da je pnevmatika s kar čim večjo površino v stiku s cestiščem, kar ima za posledico boljši oprijem in večjo varnost tudi takrat, kadar razmere na cestišču niso idealne. Letne pnevmatike morajo tako imeti minimalno globino profila 1,6 mm, uporablja pa se jih torej izven zakonsko določenega obdobja oz. izven zimskih vremenskih razmer. Zimske gume morajo imeti z globljimi profili minimalno 3 mm globine. V vsakem primeru se je smiselno ogibati preležanih gum oziroma gum, pri katerih je od proizvodnje preteklo več kakor 5 oziroma 7 let. Prav tako je bolje zamenjati gume, ki niso bile ustrezno skladiščene in vzdrževane.

Preverite tudi, katero gospodarsko vozilo je zares praktično- več!

© 12. 12. 2017 - millionclub. Oglaševanje.