Kaj je to medijski zakup?
| Članek je bil prebran 608 krat.
Slabo!Zadostno!Dobro!Prav dobro!Odlično!

Medijski zakup ali zakup oglasnega prostora na spletnih medijih pomeni zakup prostora s strani spletne medijske agencije na eni ali več spletnih mestih, na katere agencija servira spletne oglase. Za medijski zakup agencije uporabljajo programsko opremo, ki se imenuje oglasni strežnik. Ta namreč agencijam omogoča napredno in natančno ciljanje uporabnikov, hkrati pa lahko agencija spremlja in nadzira tudi porabo sredstev. Oglasni strežnik omogoča tudi neodvisna, standardizirana enotna poročila o samih rezultatih oglaševalske akcije za vse medije. Medijski zakup je eden izmed pomembnejših sestavnih delov spletnega oglaševanja. Da bi bil medijski zakup učinkovit, pa sta poglavitnega pomena priprava medijske strategije in njeno izvajanje (t.i. medijsko načrtovanje).  To pomeni, da izberemo tiste medije, ki so najbolj ustrezni in optimalni. Pri tem je potrebno biti pozoren na doseg nekega menija, na branost /gledanost ali poslušanost medija, na ceno, na kakovost in vpliv, na preference ciljne skupine, na vsebinsko primernost medija, na odzivnost, itd. Medijski zakup pomeni izvedbo medijskega načrta, ki poleg zakupa pomeni tudi spremljanje, nadzor in obdelavo. čeprav je slovenski medijski trg majhen, oglaševalcem še vedno predstavlja izziv. Pri tem je v zadnjem času opaziti porast v zanimanju za programatičen medijski zakup. Tako naj bi kar dve tretjini oglaševalcev po svetu povečali sredstva za tovrsten zakup.

W3BmediaMedijski zakup pa lahko pri naročnikih naleti tudi na določene ovire in pomisleke. Najbolj tipične težave so gotovo povezane s pomanjkanjem transparentnosti, s prevelikim številom posrednikov, s neučinkovitostjo pri provizijah in visokimi maržami. Vlaganje v programatičen medijski zakup naj bi tako pomenilo boljše poznavanje tega področja, večji nadzor nad partnerji, boljšo transparentnost in nove priložnosti. Oglaševalcem bo to hkrati omogočalo ponujanje stroškovno zelo učinkovitih modelov, ki bodo stremeli h končnemu rezultatu.

Pri nas je zanimivost predvsem medijska mreža, ki jo je vzpostavila marketinška agencija W3B. Gre za 15 vsebinskih spletnih portalov – za W3Bmedia – ki so narejeni s temeljito vsebinsko zasnovo in prilagojeni za mobilne naprave. Vsi portali v mreži so narejeni v duhu vsebinskega marketinga, kar pomeni, da niso agresivni in uporabnika v prvi vrsti informirajo. Hkrati W3B nudi tudi programatičen medijski zakup, o čemer je bilo govora višje. Agencija W3B je za razvoj in nastanek mreže potrebovala dve leti, pri čemer so vse izvedli sami – od začetne ideje pa do končnega pisanja besedil. Mreža ne pomeni količinsko zasičenega prometa, ki oglaševalcu kvečjemu škodi, temveč kakovosten promet, ki je konec koncev najbolj pomemben kriterij pri medijskem zakupu.  Mreža tako ne pomeni agresivnega trženja, ampak oglaševalcem nudi oglasni prostor, ki je povsem nemoteč za uporabnike spletnih portalov. Najboljše pri vsem tem je, da so na vsebinsko zasnovanih portalih v mreži, že zbrani uporabniki – ciljna skupina, ki jih določena tematika, katero portal pokriva, zares zanima. Napredni programatični medijski zakup pa bo za zakupnike zanimiv tudi zato, ker omogoča boljši in hitrejši pregled, hkrati pa pomeni enostavno načrtovanje. Tak zakup poteka brez vpletenosti zakupnega posrednika nekega medija, kar pomeni več transparentnosti. Pri tem W3B zakupniku omogoča, da izbere avtomatski zakup le na posameznem portalu ali pa na celotni mreži. To pomeni pametno in regionalno ciljanje, to pa posledično pomeni višjo stopnjo doseganja ciljev.

© 18. 10. 2017 - millionclub. Oglaševanje.